Minecraft: Klodser, pixels og kunsten at lave kassen bog cover
Bogen fortæller hele historien om Notch og hans spil.

Ny bog om miraklet "Minecraft"

13. maj 2013
- af Redaktionen

"Minecraft: Klodser, pixels og kunsten at lave kassen" er historien om, at intet er umuligt.

Miraklet med "Minecraft" er spændende for alle, der elsker både "Minecraft" og computerspil generelt, for det er ganske enkelt utroligt, hvordan den unge svenske programmør og nørd Markus ”Notch” Persson fra den ene dag til den anden skabte en af de største spilsucceser nogensinde – endda helt uden at ville det!

Markus ”Notch” Persson er ikke født til succes. Han er faktisk helt ligeglad med, hvad andre tænker, og undgår helst opmærksomhed.

Han brænder bare for at lave spil, og det er kernen i historien: I en tid, hvor profit styrer spilverdenen, stjæler en enkelt mand rampelyset, fordi han elsker at lave spil uden at interessere sig for pengene.

"Minecraft: Klodser, pixels og kunsten at lave kassen" fortæller den enestående historie om manden, der på ganske få år gik fra at være ganske almindelig programmør til at stå bag et af de bedst sælgende spil i nyere tid og fuldstændig dominere Facebook, YouTube, Reddit og en lang række sociale internetmedier med sit spil.

At "Minecraft" er et globalt fænomen, understreges yderligere af, at magasinet Time i slutningen af april medtog Markus Persson på deres liste over de 100 mest indflydelsesrige personer i verden.

Læs også: Anmeldelse af "Minecraft - Xbox 360 Edition"

"Minecraft: Klodser, pixels og kunsten at lave kassen" er historien om, hvordan Markus Persson pludselig skal forholde sig til, at hans hjertebarn på rekordtid udvikler sig til et internationalt megafænomen.

Om, hvordan hele verden pludselig henvender sig til ham for enten at udnytte hans evner eller få en bid af kagen. Om, hvordan Markus forsøger at finde tid til sine komplicerede familieforhold oven i alt arbejdet og de fristelser, de store spiludgivere lokker med.

"Minecraft: Klodser, pixels og kunsten at lave kassen" er skrevet af de svenske spiljournalister Daniel Goldberg og Linus Larsson og er oversat til dansk af Jacob Riis. Bogen er i handlen nu.