Dead Island: Riptide PC cover
Der venter flere gode co-op oplevelser i "Riptide".

Dead Island: Riptide

30. apr 2013
- af Jacob Herold Nielsen - dk.IGN.com

Alene kan det hurtigt blive en træg oplevelse, men sammen med andre er det herligt at tonse rundt blandt de levende døde og svinge om sig med skarpe våben, så lemmer og indvolde flyver om ørerne på en.

Sol, palmer og metervis af levende døde. Der er næppe tid til at dase i solen i zombie-basheren "Dead Island: Riptide", der følger de fire uheldige helte fra det første spil, plus en ny spilbar figur, der fokuserer på at lade knytnæverne tale.

Det er cheesy zombie-splatter hele vejen igennem og er man endnu ikke træt af de seneste par års zombie-bølge, så bør man straks booke en billet til trope-øen Palanoi, men glem alt om en returbillet...

Da vi forlod tropeparadiset Banoi i det første "Dead Island" var alt ødelagt, og militærmanden Ryder White havde planer om at gøre øen til en overdimensioneret radioaktiv glasperle ved hjælp af atomvåben.

Hvorfor det ikke lige lykkedes ham, må du selv finde ud af i "Dead Island" og DLC-udvidelsen - men kort opsummeret, så ender vores hovedpersoner på et hangarskib på åbent hav.

Uheldigvis har zombievirusen også fundet vej ombord på skibet, og det varer ikke længe før de fire, samt en ny kompagnon, er tilbage på sandstrandene, dog denne gang på øen Palanoi. Palanoi har desværre heller ikke kunne undgå den hurtigtspredende virus, og en ny version af den samme historie begynder.

"Dead Island"-spillene tager udgangspunkt i modellen for First Person Shooters, men med det twist at der ikke er meget shooter over det.

I stedet for at line zombier op på række, mens man skyder dem en kugle for panden, fokuserer "Dead Island" i stedet på nærkamp med alt, der kan svinges over hovedet. Hammere, knive, macheter, økser - you name it. Skydevåben kan anskaffes, men er i høj grad en mangelvare - og slet ikke noget nær så effektive som man skulle tro.